نوین فایل

مرجع دانلود فایل های مفید و کمیاب

نوین فایل

مرجع دانلود فایل های مفید و کمیاب

کامپيوتر کامپيوتر

دانلود آنلاین شش سیگما ، مهندسی ارزش و مهندسی مجدد

میلاد رفعت | پنجشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۲۱ ب.ظ

کلمات کلیدی: شش سیگما ، مهندسی ارزش و مهندسی مجدد , شش سیگما مهندسی ارزش مهندسی مجدد کیفیت ,مدیریت کیفیت فراگیر شش سیگما ، مهندسی ارزش و مهندسی مجدد تحقیق پژوهش مقاله پروژه دانلود تحقیق ,دانلود پژوهش دانلود مقاله دانلود پروژه


شش سیگما ، مهندسی ارزش و مهندسی مجدد


شش سیگما ، مهندسی ارزش و مهندسی مجدد


شرکتها و سازمانهای تجاری برای بقا در عرصه تجارت باید سودآور باشند و با ارائه خدمات و محصولات پاسخگوی نیازهای مشتریان خود بوده ودر عین حال با گسترش تجاری و صنعتی، ایجاد فرصتهای شغلی و پرداخت مالیات به جامعه و کشور خود خدمت نمایند. شرط اول سودآوری برای یک سازمان اینست که مشتریان به خرید و استفاده از محصول یا خدمت آن سازمان، علاقمند و مایل باشند. این علاقه و تمایل از تطابق نیازهای آنها با محصولات و خدمات ارائه شده سازمان نشأت می‌گیرد. هر مشتری دربارة محصول دریافتی، اعم از کالا یا خدمات، شرایط خاصی را در نظر دارد، در حقیقت می‌توان گفت مجموعه‌ای از شرایط هستند که نیاز وانتظار مشتری را شکل می‌دهند. چنانچه سازمان یا شرکتی بتواند پاسخگوی شرایط مورد نظر مشتری باشد، سازمانی موثر (effective) است که مسلماً در آینده با اقبالی بیشتر مواجه می‌شود در غیراینصورت سازمانی غیرموثر (Ineffective) بوده و چشم‌اندازی خطرناک را پیش رو دارد. توقع مشتری بسیار فراتر از پرداخت وجه و دریافت کالا یا خدمات است. رضایتمندی وی زمانی حاصل می شود که محصول یا خدمتی را که در قبال پرداخت وجه دریافت می‌نماید با مجموعه شرایط وی سازگار باشد. در این صورت است که مشتری ادعا می‌کند کالا یا خدمات دریافتی و از «کیفیت خوبی» برخوردار بوده است.

چنانچه سازمانی موفق به خلق چنین تصوری در مشتریان خود گردد مسلماً آینده‌ای روشن را پیش رو دارد و به همین منظور سازمانها و شرکتهای تجاری در سراسر دنیا سالهاست می‌کوشند تا سطح کیفیت محصول یا خدمات خود را هر چه بیشتر ارتقاء دهند. بنابراین درک مفهوم کیفیت و موضوعات مربوط به آن از قبیل مدیریت کیفیت
 (Quality Management)، مدیریت کیفیت فراگیر (Total Quality Management)، کنترل کیفیت (Quality Control)، تضمین کیفیت (Quality Assurance) و.. از نیازهای اساسی هر سازمان است.

فهرست مطالب:

فصل اول: مقدمه

بخش اول) مقدمه ................................................................................................. 2

-         کیفیت چیست؟ ................................................................................................ 3

-         مدیریت کیفیت فراگیر ..................................................................................... 7

-         اصول مدیریت کیفیت فراگیر .......................................................................... 8

-         متدولوژی تحقیق حاضر ................................................................................ 15

فصل دوم : شش سیگما

بخش اول) مقدمه ................................................................................................. 18

-         چرا شش سیگما؟............................................................................................. 18

-         پدیده شش سیگما............................................................................................ 21

بخش دوم) تاریخچه............................................................................................. 25

-         تاریخچه........................................................................................................... 25

-         بیل اسمیت پدر شش سیگما............................................................................. 29

بخش سوم) شش سیگما چیست؟........................................................................ 33

-         لزوم اجرای شش سیگما................................................................................. 33

-         شش سیگما: فلسفه، ابزار یا استراتژی؟.......................................................... 37

-         اهداف نهایی شش سیگما................................................................................. 38

-         برخی فوائد اجرای شش سیگما....................................................................... 39

-         برخی فوائد مدیریتی شش سیگما.................................................................... 42

بخش چهارم) روند اجرائی شش سیگما.............................................................. 44

-         اجرای استراتژیک شش سیگما........................................................................ 45

-         اجرای تاکتیکی شش سیگما............................................................................. 48

-         DMAIC چیست؟............................................................................................. 50

-         فاز اول: تعریف................................................................................................ 50

-         فاز دوم: اندازه گیری...................................................................................... 54

-         فاز سوم: تحلیل............................................................................................... 56

-         فاز چهارم: بهبود............................................................................................. 59

-         فاز پنجم: کنترل............................................................................................... 60

-         سایر موارد...................................................................................................... 62

-         DMADV چیست؟........................................................................................... 65

-         اشکال مختلف اجرای شش سیگما................................................................... 68

بخش پنجم) مبانی آماری شش سیگما................................................................ 72

-         مقدمه............................................................................................................... 72

-         توزیع نرمال..................................................................................................... 75

-         توزیع نرمال استاندارد.................................................................................... 76

-         توزیع نرمال در حالت کلی............................................................................... 78

-         محاسبة سطح سیگما....................................................................................... 83

بخش ششم) سخت افزار و نرم افزار شش سیگما............................................. 88

-         سخت افزار شش سیگما.................................................................................. 88

1)     ابزارهای مقدماتی و سازماندهی اطلاعات....................................................... 89

2)     ابزار جمع آوری اطلاعات................................................................................ 94

3)     ابزارهای تحلیل داده ها و فرایندها.................................................................. 101

4)     ابزارهای تحلیل آماری.................................................................................... 113

-         نرم افزار شش سیگما..................................................................................... 115

بخش هفتم) تعلیم و آموزش شش سیگما.......................................................... 126

-         چه کسانی؟ چه تعلیماتی؟................................................................................ 127

-         یاد‌گیری سایر مهارتها..................................................................................... 132

بخش هشتم) ساختار سازمانی شش سیگما...................................................... 136

-         کمربند سیاه..................................................................................................... 136

-         کمربند سیاه ارشد........................................................................................... 137

-         حامی یا قهرمان............................................................................................... 138

-         کمربند سبز...................................................................................................... 140

-         رهبری اجرائی................................................................................................. 141

-         صاحبان فرایند................................................................................................ 142

بخش نهم) شش سیگما و سایز سازمانی........................................................... 143

-         محور مدیریت.................................................................................................. 144

-         محور کارکنان................................................................................................. 148

بخش دهم) علل عملکرد موفق شش سیگما......................................................... 150

-         علت اول: مشتری گرائی.................................................................................. 151

-         علت دوم: اصلاح عملکرد مدیریت.................................................................... 151



  • میلاد رفعت

دانلود تحقیق

دانلود مقاله

دانلود پروژه

دانلود پژوهش

شش سیگما

مقاله

مهندسی ارزش و مهندسی مجدد

پروژه

پژوهش

طرح توجیهی و کارآفرینی ترانس تقویت با ظرفیت 5000 دستگاه در سال

طرح توجیهی و کارآفرینی ترانس تقویت با ظرفیت 5000 دستگاه در سال

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی ترانس تقویت با ظرفیت 5000 دستگاه در سال
پروژه کارآفرینی کشت صیفی جات و سبزی جات

پروژه کارآفرینی کشت صیفی جات و سبزی جات

دانلود پروژه کارآفرینی کشت صیفی جات و سبزی جات
طرح توجیهی کارآفرینی پرورش قارچ خوراکی صدفی و دکمه ای

طرح توجیهی کارآفرینی پرورش قارچ خوراکی صدفی و دکمه ای

دانلود طرح توجیهی کارآفرینی پرورش قارچ خوراکی صدفی و دکمه ای
طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس چاپخانه

طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس چاپخانه

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس چاپخانه
طرح توجیهی و کارآفرینی تولید نان فانتزی

طرح توجیهی و کارآفرینی تولید نان فانتزی

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تولید نان فانتزی
طرح توجیهی و کارآفرینی احداث و راه‌اندازی كارخانه تولید كنسانتره میوه

طرح توجیهی و کارآفرینی احداث و راه‌اندازی كارخانه تولید كنسانتره میوه به ظرفیت 7000 تن در سال

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی احداث و راه‌اندازی كارخانه تولید كنسانتره میوه
طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس آموزشگاه زبان خارجی

طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس آموزشگاه زبان خارجی

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس آموزشگاه زبان خارجی
طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس شرکت تولید خیارشور ، ترشیجات و مربا

طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس شرکت تولید خیارشور ، ترشیجات و مربا

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس شرکت تولید خیارشور ، ترشیجات و مربا
طرح توجیهی و کارآفرینی احداث کارخانه تولید آرد

طرح توجیهی و کارآفرینی احداث کارخانه تولید آرد

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی احداث کارخانه تولید آرد
طرح توجیهی و کارآفرینی تأسیس وراه اندازی شركت برنامه ریزی و کنترل پروژه نامداران صنعت

طرح توجیهی و کارآفرینی تأسیس وراه اندازی شركت برنامه ریزی و کنترل پروژه نامداران صنعت

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تأسیس وراه اندازی شركت برنامه ریزی و کنترل پروژه نامداران صنعت
طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس کارگاه تیرچه بلوک

طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس کارگاه تیرچه بلوک

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس کارگاه تیرچه بلوک
طرح توجیهی و کارآفرینی تولید نخ متوسط تا ضخیم از الیاف و ضایعات نساجی

طرح توجیهی و کارآفرینی تولید نخ متوسط تا ضخیم از الیاف و ضایعات نساجی

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تولید نخ متوسط تا ضخیم از الیاف و ضایعات نساجی
طرح توجیهی و کارآفرینی پرورش ماهی

طرح توجیهی و کارآفرینی پرورش ماهی

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی پرورش ماهی
طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس کارگاه کارگاه تولید اسکاچ و ظرفشو های دستی

طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس کارگاه کارگاه تولید اسکاچ و ظرفشو های دستی

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس کارگاه کارگاه تولید اسکاچ و ظرفشو های دستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی