نوین فایل

مرجع دانلود فایل های مفید و کمیاب

نوین فایل

مرجع دانلود فایل های مفید و کمیاب

کامپيوتر کامپيوتر


کلمات کلیدی  : قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران , قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی اجتماعی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تحقیق مقاله پروژه پژوهش دانلود تحقیق دانلود مقاله دانلود پروژه دانلود پژوهش

قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

بخش اول
رشد اقتصاد ملی دانایی‌محور
در تعامل با اقتصاد جهانی
فصل اول
بسترسازی برای رشد سریع اقتصادی
 ماده 1
به منظور ایجاد ثبات در میزان استفاده از عواید ارزی حاصل از نفت در برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تبدیل دارایی‌های حاصل از فروش نفت به دیگر انواع ذخایر و سرمایه‌گذاری و فراهم کردن امکان تحقق فعالیتهای پیش‌بینی شده در برنامه، دولت مکلف است با ایجاد "حساب ذخیره ارزی حاصل از عواید نفت" اقدامهای زیر را معمول دارد:
الف: از سال 1384 مازاد عواید حاصل از نفت نسبت به ارقام پیش‌بینی شده در جدول شماره (8) این قانون در حساب سپرده دولت نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان "حساب ذخیره ارزی حاصل از عواید نفت" نگهداری می‌شود. 
ب: معادل مانده "حساب ذخیره ارزی حاصل از عواید نفت خام موضوع ماده (60) "قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 17/1/1379 با اصلاحات آن، در پایان سال 1383 و همچنین مانده مطالبات دولت از اشخاص ناشی از تسهیلات اعطایی از محل موجودی حساب یاد شده در ابتدای سال 1384 از طریق شبکه بانکی به "حساب ذخیره ارزی حاصل از عواید نفت" واریز می‌گردد.
ج: استفاده از وجوه حساب ذخیره ارزی برای تأمین مصارف بودجه عمومی دولت صرفاً در صورت کاهش عواید ارزی حاصل از نفت نسبت به ارقام جدول شماره (8) این قانون و عدم امکان تأمین اعتبارات مصوب از محل سایر منابع درآمدهای عمومی و واگذاری دارایی‌های مالی مجاز خواهد بود. در چنین صورتی، دولت می‌تواند در فواصل زمانی سه ماهه از موجودی حساب ذخیره ارزی پرداخت نماید. معادل ریالی این وجوه به حساب درآمد عمومی دولت واریز می‌گردد. استفاده از حساب ذخیره ارزی برای تأمین کسری ناشی از عواید غیرنفتی بودجه عمومی ممنوع است.
د: به دولت اجازه داده می‌شود حداکثر معادل پنجاه درصد (50%) مانده موجودی حساب ذخیره ارزی برای سرمایه‌گذاری و تأمین بخشی از اعتبار مورد نیاز طرحهای تولیدی و کارآفرینی صنعتی، معدنی، کشاورزی، حمل و نقل، خدمات (از جمله گردشگری و...)، فناوری و اطلاعات و خدمات فنی- مهندسی بخش غیردولتی که توجیه فنی و اقتصادی آنها به تأیید وزارتخانه‌های تخصصی ذی‌ربط رسیده است از طریق شبکه بانکی داخلی و بانکهای ایرانی خارج از کشور به صورت تسهیلات با تضمین کافی استفاده نماید. 
هـ: حداقل ده درصد (10%) از منابع قابل تخصیص حساب ذخیره ارزی به بخش غیردولتی در اختیار بانک کشاورزی قرار می‌گیرد تا به صورت ارزی،‌ ریالی جهت سرمایه‌گذاری در طرحهای موجه بخش کشاورزی و سرمایه در گردش طرحهایی که با هدف توسعه صادرات انجام می‌‌شود توسط بانک کشاورزی در اختیار بخش غیردولتی قرار گیرد. 
اصل و سود این تسهیلات به صورت ارزی به حساب ذخیره ارزی واریز می‌گردد. 
و: استفاده از وجوه حساب ذخیره ارزی موضوع این ماده صرفآ در قالب بودجه‌های سنواتی مجاز خواهد بود.
ز: آیین‌نامه اجرایی این ماده به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و قبل از لازم‌الاجرا شدن این قانون به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.
 ماده 2
به منظور برقراری انضباط مالی و بودجه‌ای در طی سالهای برنامه:
الف: دولت مکلف است ‌سهم‌ اعتبارات‌ هزینه‌ای‌ تأمین‌ شده‌ از‌ محل درآمدهای غیر نفتی دولت را به‌گونه‌ای افزایش دهد که تا پایان برنامه چهارم، اعتبارات هزینه‌ای دولت به طور کامل از طریق درآمدهای مالیاتی و سایر درآمدهای غیر نفتی تأمین گردد. 
ب: تأمین کسری بودجه از طریق استقراض از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سیستم بانکی ممنوع می‌باشد.
 ماده 3
به منظور به حداکثر رساندن بهره‌وری از منابع تجدید ناپذیر انرژی، شکل‌دهی مازاد اقتصادی، انجام اصلاحات اقتصادی، بهینه‌سازی و ارتقای فناوری در تولید، مصرف و نیز تجهیزات و تأسیسات مصرف کننده انرژی و برقراری عدالت اجتماعی، دولت مکلف است ضمن فراهم آوردن مقدمات از جمله گسترش حمل و نقل عمومی و عملیاتی کردن سیاستهای مستقیم جبرانی اقدامهای ذیل را از ابتدای برنامه چهارم به اجرا گذارد:
الف: نسبت به قیمت‌گذاری نفت کوره، نفت گاز و بنزین بر مبنای قیمتهای عمده فروشی خلیج فارس، اقدام کرده و از محل منابع حاصله اقدامات ذیل را به عمل آورد:
1- کمک مستقیم و جبرانی از طریق نظام تأمین اجتماعی به اقشار آسیب پذیر.
2- مقاوم‌سازی ساختمانها و مسکن شهری و روستایی در مقابل زلزله و بهینه‌سازی ساخت و سازها در مصرف انرژی.
3- کمک به گسترش و بهبود کیفیت حمل و نقل عمومی (درون شهری و برون شهری، راه‌آهن و جاده‌ای)، تولید خودروهای دوگانه سوز و همچنین توسعه عرضه گاز طبیعی فشرده با قیمتهای یارانه‌ای به حمل و نقل عمومی درون شهری.
4- کاهش نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای و تجهیز شبکه فوریتهای پزشکی پیش بیمارستانی و بیمارستانی کشور.
5- اجرای طرحهای بهینه‌سازی و کمک به اصلاح و ارتقای فناوری وسایل، تجهیزات کارخانجات و سامانه‌های مصرف کننده انرژی در جهت کاهش مصرف انرژی و آلودگی هوا و توانمندسازی مردم در کاربرد فناوری‌های کم مصرف.
تبصره 1- نفت گاز برای تأمین آب بخش کشاورزی با قیمت نفت سفید یارانه‌ای به صورت سهمیه‌ای عرضه خواهد شد.
تبصره 2- در مورد مصرف نفت گاز ماشین‌آلات بخش کشاورزی، هر ساله معادل یارانه مربوطه در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد تا بر اساس آیین‌نامه‌ای که به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به تصویب هیئت وزیران می‌رسد در اختیار بخش کشاورزی قرار گیرد.
ب: قیمت گاز طبیعی برای صنایع بر مبنای کمترین سطح قیمت آن در صنایع کشورهای همجوار، توسط دولت در ابتدای برنامه تعیین می‌شود.
ج: در انرژی برق از خانوارهای کم مصرف حمایت صورت گیرد.
تبصره- عرضه نفت سفید و گاز مایع برای مصارف تجاری و صنعتی به قیمت بدون یارانه (مطابق روال بند الف این ماده) خواهد بود.
د: آیین‌نامه اجرایی این تبصره به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.
 ماده 4
برقراری هرگونه تخفیف، ترجیح و یا معافیت از پرداخت مالیات (اعم از مستقیم یا غیر مستقیم) و حقوق ورودی علاوه بر آنچه که در قوانین مربوطه تصویب شده است برای اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله دستگاه‌های موضوع ماده (160) این قانون در طی سالهای این برنامه ممنوع می‌باشد.
 ماده 5
به منظور تحقق اهداف و شاخصهای کمی مربوط به ارتقای بهره‌وری کل عوامل تولید مندرج در جدول شماره 2-2 (بخش هفتم این قانون):
الف: تمامی دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی مکلف‌اند در تدوین اسناد ملی، بخشی، استانی و ویژه سهم ارتقای بهره‌وری کل عوامل تولید در رشد تولید مربوطه را تعیین کرده و الزامات و راه‌کارهای لازم برای تحقق آنها را برای تحول کشور از یک اقتصادی نهاده محور به یک اقتصاد بهره‌ور محور با توجه به محورهای زیر مشخص نمایند به طوری که سهم بهره‌وری کل عوامل در رشد تولید ناخالص داخلی حداقل به سی و یک و سه دهم درصد (3/31%) برسد:
1- هدف‌گذاریهای هر بخش و زیربخش با شاخصهای ستانده به نهاده مشخص گردد به طوری که متوسط رشد سالانه بهره‌وری نیروی کار، سرمایه و کل عوامل تولید به مقادیر حداقل 
5/3، 1 و 5/2 درصد برسد.
2- سهم رشد بهره‌وری کل عوامل و اهداف بهره‌وری نیروی کار، سرمایه بخشها و زیربخشهای کشور براساس همکاری دستگاه‌های اجرایی کشور و انجمنهای علمی و صنفی مربوطه و توافق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تعیین می‌گردد.
ب: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مکلف است نسبت به بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه شاخصهای بهره‌وری و رتبه‌بندی دستگاه‌های اجرایی اقدام نموده و تخصیص منابع مالی برنامه چهارم توسعه و بودجه‌های سنواتی را با توجه به برآوردهای مربوط به ارتقای بهره‌وری کل عوامل تولید و همچنین میزان تحقق آنها به عمل آورده و نظام نظارتی فعالیتها، عملیات و عملکرد مدیران و مسئولین را براساس ارزیابی بهره‌وری متمرکز نماید.
ج: به منظور تشویق واحدهای صنعتی، کشاورزی، خدمات دولتی و غیردولتی و در راستای ارتقای بهره‌وری با رویکرد ارتقای کیفیت تولیدات و خدمات و تحقق راهبردهای بهره‌وری در برنامه، به‌دولت اجازه داده می‌شود جایزه ملی بهره‌وری را با استفاده از الگوهای تعالی سازمانی طراحی و توسط سازمان ملی بهره‌وری ایران طی سالهای برنامه چهارم به واحدهای بهره‌ور در سطوح مختلف اهدا نماید.
د: آیین‌نامه اجرایی این ماده متضمن چگونگی تدوین شاخصهای مؤثر در سنجش بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی، به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.
 ماده 6
در چارچوب سیاستهای کلی برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از جمله موارد مشمول در صدر اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ‌به‌منظور تداوم برنامه خصوصی‌سازی و توانمندسازی بخش غیر دولتی در توسعه کشور به دولت اجازه داده می‌شود:
از همه روشهای امکان‌پذیر، اعم از مقررات ‌زدایی، واگذاری مدیریت (نظیر اجاره، پیمانکاری عمومی و پیمان مدیریت) و مالکیت (نظیر اجاره به شرط تملیک، فروش تمام یا بخشی از سهام، واگذاری اموال) تجزیه به منظور واگذاری، انحلال و ادغام شرکتها استفاده شود.
 ماده 7
به منظور ساماندهی و استفاده مطلوب

.....................

....................



اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنید

[PDF]قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی

dmk.ir/Dorsapax/userfiles/file/02.pdf

۱۱ شهریور ۱۳۸۳ ه‍.ش. - ﺳﺎزی ﺑﺮای رﺷﺪ ﺳﺮﻳﻊ اﻗﺘﺼﺎدی. ﻣﺎدﻩ. :1. ﺑﻪ ﻣﻨﻈـﻮر اﻳﺠـﺎد ﺛﺒـﺎت در ﻣﻴـﺰان اﺳـﺘﻔﺎدﻩ از ﻋﻮاﻳـﺪ ارزی ﺣﺎﺻـﻞ از ﻧﻔـﺖ در ﺑﺮﻧﺎﻣـﻪ ﭼﻬـﺎرم ﺗﻮﺳـﻌﻪ. اﻗﺘﺼﺎدی، اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﻓﺮهﻨﮕﻲ ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﻲ اﻳﺮان ...

قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری ...

rc.majlis.ir › سـامانه قوانین › قوانین و مقررات

قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران. قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و‌فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ‌بخش اول - رشد ...

[DOC]نسخه نهایی قانون برنامه چهارم - معاونت توسعه مدیریت و برنامه ...

vcmdrp.tums.ac.ir/files/budget/pages/...tose/ghanoon_barnameh_4.doc

قانون برنامه چهارم توسعه. اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی. جمهوری اسلامی ایران. (1388-1384). مصوب 11/6/1383. بخش اول. رشد اقتصاد ملی دانایی محور. در تعامل با اقتصاد ...

[PDF]ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭼﻬﺎرم ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدی، اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﻓﺮهﻨﮕﻲ - دانشگاه علم و ...

www.iust.ac.ir/files/research/pages/ghanune-barname_chaharom.pdf

ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭼﻬﺎرم ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدی، اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﻓﺮهﻨﮕﻲ ﺟﻤﻬﻮری. اﺳﻼﻣﻲ اﻳﺮان. ﺑﺨﺶ اول. : رﺷﺪ اﻗﺘﺼﺎد ﻣﻠﻲ داﻧﺎﻳﻲ. ﻣﺤﻮر در ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺑﺎ اﻗﺘﺼﺎد ﺟﻬﺎﻧﻲ. ﻓﺼﻞ اول. : ﺑﺴﺘﺮﺳﺎزی ﺑﺮای رﺷﺪ ﺳﺮﻳﻊ اﻗ. ﺘﺼﺎدی. ﻓﺼﻞ دوم.

قانون برنامه پنج ساله چهارم توسعه جمهوری اسلامی ایران | پایگاه ...

www.ekhtebar.com/قانون-برنامه-پنج-ساله-چهارم-توسعه-جمهو/

۱ مرداد ۱۳۹۲ ه‍.ش. - متن کامل قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1383/6/11 مجلس شورای اسلامی. همچنین می توانید متن کامل ...

[PDF]ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭼﻬﺎرم ﺗﻮﺳﻌﻪ - سازمان تامین ...

www.tamin.ir/content/oldeditor/file/tamin.../ghavanin/barname%204.pdf

ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭼﻬﺎرم ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدی، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و. ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان. ﺑﺨﺶ اول. -. رﺷﺪ اﻗﺘﺼﺎد ﻣﻠﯽ داﻧﺎﺋﯽ. ﻣﺤﻮر. در ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺑﺎ اﻗﺘﺼﺎد ﺟﻬﺎﻧﯽ. ﻓﺼﻞ اول. -. ﺑﺴﺘﺮﺳﺎزی ﺑﺮای رﺷﺪ ﺳﺮﯾﻊ اﻗﺘﺼﺎدی. ﻣﺎده. -1. ﺑﻪ.

[PDF]ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭼﻬﺎرم ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدی، اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﻓﺮهﻨﮕﻲ

mali.iut.ac.ir/sites/mali.iut.ac.../قانون%20برنامه%20چهارم%20توسعه.pdf

[PDF]ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺳﻮم ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدی، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺟ - مدیریت برنامه ...

budget.mui.ac.ir/sites/budget.mui.ac.ir/files/Barnameh3_Ghanon.pdf

ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺳﻮم ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدی، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ. اﯾﺮان. ﺑﺨﺶ اول. -. ﺣﻮزه. ﻫﺎی ﻓﺮاﺑﺨﺸﯽ. ﻓﺼﻞ اول. -. اﺻﻼح ﺳﺎﺧﺘﺎر اداری و ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ. ﻣﺎده. - 1. ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﺼﺤﯿﺢ، ﺑﻬﺴﺎزی و اﺻﻼح ﻧﻈﺎم اداری ...

قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری ...

www.mgtsolution.com/olib/481159235.aspx

عنوان فارسی, قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، 1384-1388. زبان, فارسی. سال انتشار, 1383. ناشر, سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ...

قانون برنامه چهارم توسعه - بخش اول :: قانون و مقررات در راهکار ...

www.mgtsolution.com/olib/462843024.aspx

ب: معادل مانده "حساب ذخیره ارزی حاصل از عواید نفت خام موضوع ماده (60) "قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 17/1/1379 با ...

  • میلاد رفعت

اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

برنامه چهارم

قانون

قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی

طرح توجیهی و کارآفرینی ترانس تقویت با ظرفیت 5000 دستگاه در سال

طرح توجیهی و کارآفرینی ترانس تقویت با ظرفیت 5000 دستگاه در سال

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی ترانس تقویت با ظرفیت 5000 دستگاه در سال
پروژه کارآفرینی کشت صیفی جات و سبزی جات

پروژه کارآفرینی کشت صیفی جات و سبزی جات

دانلود پروژه کارآفرینی کشت صیفی جات و سبزی جات
طرح توجیهی کارآفرینی پرورش قارچ خوراکی صدفی و دکمه ای

طرح توجیهی کارآفرینی پرورش قارچ خوراکی صدفی و دکمه ای

دانلود طرح توجیهی کارآفرینی پرورش قارچ خوراکی صدفی و دکمه ای
طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس چاپخانه

طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس چاپخانه

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس چاپخانه
طرح توجیهی و کارآفرینی تولید نان فانتزی

طرح توجیهی و کارآفرینی تولید نان فانتزی

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تولید نان فانتزی
طرح توجیهی و کارآفرینی احداث و راه‌اندازی كارخانه تولید كنسانتره میوه

طرح توجیهی و کارآفرینی احداث و راه‌اندازی كارخانه تولید كنسانتره میوه به ظرفیت 7000 تن در سال

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی احداث و راه‌اندازی كارخانه تولید كنسانتره میوه
طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس آموزشگاه زبان خارجی

طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس آموزشگاه زبان خارجی

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس آموزشگاه زبان خارجی
طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس شرکت تولید خیارشور ، ترشیجات و مربا

طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس شرکت تولید خیارشور ، ترشیجات و مربا

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس شرکت تولید خیارشور ، ترشیجات و مربا
طرح توجیهی و کارآفرینی احداث کارخانه تولید آرد

طرح توجیهی و کارآفرینی احداث کارخانه تولید آرد

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی احداث کارخانه تولید آرد
طرح توجیهی و کارآفرینی تأسیس وراه اندازی شركت برنامه ریزی و کنترل پروژه نامداران صنعت

طرح توجیهی و کارآفرینی تأسیس وراه اندازی شركت برنامه ریزی و کنترل پروژه نامداران صنعت

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تأسیس وراه اندازی شركت برنامه ریزی و کنترل پروژه نامداران صنعت
طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس کارگاه تیرچه بلوک

طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس کارگاه تیرچه بلوک

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس کارگاه تیرچه بلوک
طرح توجیهی و کارآفرینی تولید نخ متوسط تا ضخیم از الیاف و ضایعات نساجی

طرح توجیهی و کارآفرینی تولید نخ متوسط تا ضخیم از الیاف و ضایعات نساجی

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تولید نخ متوسط تا ضخیم از الیاف و ضایعات نساجی
طرح توجیهی و کارآفرینی پرورش ماهی

طرح توجیهی و کارآفرینی پرورش ماهی

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی پرورش ماهی
طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس کارگاه کارگاه تولید اسکاچ و ظرفشو های دستی

طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس کارگاه کارگاه تولید اسکاچ و ظرفشو های دستی

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس کارگاه کارگاه تولید اسکاچ و ظرفشو های دستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی